Żeby praca z samochodem była dopuszczalna, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy razem z akumulatorem, gdzie znajduje się chemiczne źródło energii. Drugim jest alternator lub, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, zapewniając jej dostępność w czasie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika i akumulatora, prądnica czy też akumulator nie pracują.
Działa to również w drugim kierunku. Akumulator odpowiada ze zaopatrywanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, kiedy silnik jest wyłączony, bądź też szybkość obrotowa wału korbowego jest zanadto niska, aby uruchomiła się prądnica - więcej o akumulatorach można znaleźć na akumulator lifepo4 12v. Wobec tego także w czasie rozruchu silnika jedynym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie samochodu. Akumulator intensyfikuje również komfort w czasie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w aucie, kiedy silnik jest wyłączony.
0 komentarze:
Prześlij komentarz